My First English Adventure

jezyki5b.jpgJuż po raz piąty nasza szkoła była organizatorem Gminnego Konkursu Języka Angielskiego dla klas I – III „ My First English Adventure”. Konkurs przebiegał w miłej atmosferze i zdrowej rywalizacji. Uczniowie wykazali się ogromną znajomością angielskiego słownictwa oraz gramatyki. Świetnie poradzili sobie także  z  zadaniami sprawdzającymi czytanie i słuchanie ze zrozumieniem oraz wiedzę z zakresu kultury anglojęzycznej. A oto wyniki konkursu:
I miejsce – Szkoła Podstawowa w Piotrowie
II miejsce – Szkoła Podstawowa w Jankowie Pierwszym
III miejsce – Szkoła Podstawowa w Blizanowie
 

Wszystkim laureatom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. 

                                                                                       Anna Babiarczyk


Wersja do druku
Teatralna przygoda

teatralna1.jpgJak zostać młodym dżentelmenem? Jak pozostać prawdziwą damą? Co to jest savoir-vivre? Odpowiedzi na te pytania usłyszały dzieci z grup przedszkolnych: „Żabki”, „Biedronki”, „Motylki” oraz uczniowie z klasy drugiej, które siedemnastego kwietnia  obejrzały spektakl pt. „Kuba i Buba czyli savoir –  vivre dla dzieci”. Aktorzy z Teatru Współczesnego w Krakowie przedstawili historię dwóch kłócących się bliźniaków, Kuby i Buby, którzy będąc na wakacjach u babci mieli nauczyć się dobrych manier. Dzieci zasad savoir – vivre uczył robot BonTon, który był dziełem pana Waldemara – konstruktora
i wielbiciela babci Joanny. Niestety po awarii robot wyrusza w świat a dzieci wraz z panem Waldemarem próbują go odszukać, bowiem jego zachowanie przysparza wiele kłopotów i przykrości innym bohaterom sztuki. Całe przedstawienie wzbogacone było wieloma „wpadającymi w ucho” piosenkami.
Na szczególną uwagę zasługuje świecąca scenografia gabinetu pana Waldemara oraz srebrny kostium BonTona. Ta wyjątkowa sztuka teatralna pozwoliła dzieciom z naszego przedszkola i uczniom klasy drugiej nauczyć się czy młodszy powinien wyciągać rękę do starszego, czy zamiast kłótni nie lepiej skorzystać z magicznych słów – dziękuję, przepraszam i proszę, jak odkładać sztućce po skończonym posiłku i jak dyskretnie ziewać. Po skończonym spektaklu nasze dzieci obiecywały, że savoir-vivre będą stosować każdego dnia. 

                                                                                                  Magdalena Rybarczyk


Wersja do druku
Śpiewająca Polska 2018

chor1c.jpgW dniu 20.04.2018r. w Ostrowie Wielkopolskim odbył się Konkurs Chórów Regionu Wielkopolski Południowej Projektu Akademia Chóralna - Śpiewająca Polska 2018. Nasz szkolny chór po dwumiesięcznych zmaganiach z trudnym repertuarem pod okiem artystycznym Marii Szczap wyśpiewał  sobie najcenniejsze, najbardziej lśniące Złote Pasmo w tym konkursie. Pięknym akompaniamentem fortepianowym wspomogła nas w tym dniu Pani Ewa Mysłakowska.
Brawo chórzyści !!! 


Wersja do druku
KODERJUNIOR – SZKOŁA MISTRZÓW PROGRAMOWANIA

koder8.jpgNasza szkoła przystąpiła projektu „KoderJunior”  w ramach programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w działaniu 3.2 Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej. Działanie to zostało zaplanowane przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Jego celem jest przygotowanie szkół do wdrażania nauki programowania do podstawy programowej. Po zakończeniu szkoleń nauczycieli, które odbyły się w okresie ferii zimowych, panie Marzena Marciniak, Danuta Kubiak i Ewa Nawrocka nauczycielki klas 1 – 3 przystąpiły do realizacji 15 dwugodzinnych zajęć ze swoją klasą (w tym jedne poza szkołą w innowacyjnym Laboratorium Szkoły Przyszłości EduLab w Poznaniu) na bazie scenariuszy przygotowanych przez partnerów projektu – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe. W ramach realizacji projektu szkoła została wyposażona w sprzęt komputerowy, multimedialny i pomoce dydaktyczne (m.in. klocki, roboty, gry) potrzebne do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Nauczyciele zrealizowali z uczniami już część scenariuszy: Planujemy, Smartfon dla Yeti, Zasypana droga, Przyjaciel z Afryki, Akcja ratunkowa, Nakarm Scottiego, U wodza Indian.
Uczniowie klas I, II, III chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach. Zaskakują ciekawymi pomysłami i rozwiązaniami dotyczącymi programowania. Na  każdych zajęciach poszerzają swój zasób wiedzy w tym zakresie.  
                                                                                                     Ewa Nawrocka 


Wersja do druku
Konkurs Wiedzy Wszelakiej

wiedza2.jpg12 kwietnia 2018r. trzyosobowa drużyna z kl. II i III wzięła udział w VII Gminnym Konkursie Wiedzy Wszelakiej . Hasło tegorocznego konkursu brzmiało :„Wiem wszystko - czytam ze zrozumieniem”, natomiast zasadniczym jego celem było uświadomienie uczniom znaczenia umiejętności czytania ze zrozumieniem, dbanie o wszechstronny rozwój intelektualny uczniów, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, bogacenie słownictwa oraz kształcenie umiejętności pracy w grupach. W rywalizacji wzięły udział trzyosobowe drużyny ze szkół w Piotrowie, Blizanowie i Jankowie Pierwszym. Naszą szkołę reprezentowali: Tomasz Rybarczyk kl.II, Maja Szulc kl. III i Lena Szymczak kl.III. Uczniowie mieli do wykonania osiem różnorodnych zadań. Rozwiązywali zagadki, odpowiadali na pytania do tekstu, rysowali ilustrację do zdań napisanych wspak, wyszukiwali wyrazy należące do podanej kategorii itp. Najtrudniejsze dla naszej drużyny okazało się zbudowanie rakiety według instrukcji. Zadanie to sprawiło wiele przyjemności, ale uświadomiło również, jak ważną umiejętnością jest czytanie tekstu i jego rozumienie. Po bardzo wyrównanej rywalizacji wygrali uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Piotrowie (46,5p.), drugie miejsce zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej w Jankowie Pierwszym (45,5p.), a trzecie ze Szkoły Podstawowej w Blizanowie (43,5p.). Wszystkim uczestnikom konkursu gratulujemy.                                                                                                                             Danuta Kubiak 


Wersja do druku
Idź do strony  1 [2] 3 ... 134 135 136